Historia firmy

Historia firmy

KALENDARIUM CENTRUM TECHNICZNEGO

BWI GROUP

w KRAKOWIE

 

1916 – 1999 r.

Aby opowiedzieć naszą historię od początku musimy przenieść się Dayton w stanie Ohio, do początków XX wieku. Wtedy to dwóch przedsiębiorców i wynalazców, Charles Franklin Kettering i Edward A.Deeds tworzy DELCO – nowatorską na tamten czas firmę specjalizującą się w projektowaniu i produkcji podzespołów samochodowych. W 1916 r. Delco zostaje przejęte przez koncern GENERAL MOTORS, który pod swoimi skrzydłami rozwija wiele podobnych podmiotów produkujących komponenty samochodowe. Z czasem wszystkie one zostają połączone wspólnym  szyldem DELPHI, i to Delphi właśnie…

 

2000 r.

…w 2000 roku uroczyście otwiera nowoczesne Centrum Techniczne w Krakowie (TCK-Technical Center Krakow), przy ulicy Podgórki Tynieckie 2. Pierwszym oddanym do użytku obszarem jest Laboratorium Zawieszeń. W tym samym roku powstaje pierwszy w TCK prototyp amortyzatora, zostają przeprowadzone pierwsze testy. W przejętej przez Delphi Fabryce Amortyzatorów w Krośnie rusza seryjna produkcja dla PSA, FORDA i DC.

 

2001 - 2008 r.

Kolejne lata to sukcesywny rozwój kompetencji TCK; ośrodek centralizuje wszelką aktywność Delphi związaną z projektowaniem i produkcją amortyzatorów pasywnych w Europie. We współpracy z ośrodkami Paryżu i Dayton pracujemy też nad rozwojem technologii MagneRide i ASBS. Zdobywamy kolejne certyfikaty ISO, powołujemy do życia Laboratorium Materiałowe i Dział Rozwoju Nowych Technologii. Jest nas już ponad 200 osób

 

2009 r.

1 listopada 2009 roku BWI GROUP przejmuje wszystkie ośrodki Delphi zajmujące się projektowaniem i wytwarzaniem układów hamulcowych i zawieszeń, kontynuując współpracę z dotychczasowymi klientami firmy. Nowy właściciel zachowuje kluczowe atuty firmy - nowoczesne technologie i wykwalifikowaną kadrę, inwestując jednocześnie w dalszy jej rozwój. Zmieniamy szyld i zwiększamy zatrudnienie.

BWI
2010 - 2019 r.


 

TECHNOLOGIE

  • Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom branży opracowujemy i wdrażamy komponenty o zmniejszonej masie:
    • plastikowy talerz,
    • rurę o zmiennej grubości ścianki czyli technologię:
    • Variable Wall Thickness
    • Variable Wall Thickness Plus

 

  • Powstają nowe systemy zawieszeń:
    • Hydraulic Compression Stop
    • Hydraulic Rebound Stop

 

W 2018 BMW docenia system HRS nominując go do prestiżowej nagrody Supplier Innovation Award, w kategorii Chassis Dynamics.

  • Tworzymy i wdrażamy koncepcję zawieszenia półaktywnego DualRide

ZDOLNOŚCI PRODUKCYJNE

  • BWI rozpoczyna budowę nowej fabryki amortyzatorów w Pekinie. Do wsparcia tego projektu zostaje oddelegowana grupa inżynierów z Krakowa. Przez kolejne lata dzielimy się wiedzą, poznajemy kulturę Państwa Środka i budujemy wzajemne relacje.
  • W 2011 uczestniczymy w ciekawym i wymagającym projekcie relokacji fabryki w New Delhi.
  • 2013 rok to czas, kiedy inżynierowie z TCK przyczyniają się do uruchomienia linii produkujących amortyzatory pasywne w fabryce w Meksyku.
  • W 2015 rozpoczyna się budowa pierwszej nowej europejskiej fabryki BWI Group w miejscowości Cheb, w Czechach. Angażujemy nasze zespoły inżynierskie i działy wsparcia, aby kolejny europejski ośrodek mógł dostarczać niezawodne podzespoły naszym kluczowym klientom.
  • Rok 2017 to kolejny projekt międzykontynentalny – rusza budowa fabryki w Indianie, w USA. Naszym zadaniem jest wyspecyfikowanie i zakup maszyn do nowych linii produkcyjnych.
  • 2019 - rozpoczynamy budowę nowego budynku Centrum Technicznego w Balicach, w bezpośrednim sąsiedztwie portu lotniczego Kraków - Balice. Nowoczesny obiekt ma w pełni sprostać rosnącym potrzebom jednostki zarówno jeśli chodzi o zakres prowadzonych badań, jak i zwiększający się poziom zatrudnienia.
  • Wdrażamy rozwiązania z obszaru Przemysł 4.0 we wszytkich fabrykach BWI Group
Klienci BWI Group
bmw
porsche
lamborghini
ferrari
land rover
audi
volvo
honda
ford
gm
psa