Blog
Co dalej z amortyzatorem?
Amortyzator, mimo że na pozór nie zmienia się drastycznie w swoim kształcie i funkcji w stosunku do poprzedników, to jak każdy z podzespołów samochodowych przechodzi swoją ewolucję. Dzisiaj determinuje ją głównie elektryfikacja, ale ciągle, niezmiennie, wpływ na rozwój mają rosnące wymagania producentów aut i nas - użytkowników samochodów. O tym, jak pracuje się nad nowymi technologami w tym obszarze mówi Sławomir Dzierżek - Dyrektor Działu Projektowania w BWI Group.

Amortyzatory BWI Group w pociągu kolei magnetycznej
Największym odbiorcą amortyzatorów i elementów zawieszeń projektowanych i produkowanych przez BWI Group jest przemysł motoryzacyjny, a postęp techniczny w tej branży jest stymulatorem do rozwoju nowych technologii w obszarze systemów redukcji drgań. Jednak nieubłagane prawa fizyki sprawiają, że takie systemy są niezbędne również w pojazdach innych niż samochody, chociażby takich jak quady, rowery czy pociągi. W Centrum Technicznym w Balicach zdarza nam się realizować również zamówienia niestandardowe, dla klientów spoza sektora automotive. Ostatnim tego przykładem jest współpraca z firmą Nevomo, rozwijającą technologię kolei magnetycznych MagRail.

Manufacturing 4.0 w BWI Group
W ślad za dynamicznym rozwojem technologicznym produktów podąża rozwój procesów wytwórczych. Aby móc oferować produkt najwyższej jakości, niezawodny i konkurencyjny, trzeba produkować go z dbałością o najwyższą jakość, w sposób niezawodny i ekonomiczny. Do projektowania procesów produkcyjnych w oparciu o najlepsze dostępne narzędzia, optymalnie dostosowanych do potrzeb i możliwości naszych zakładów stworzyliśmy w BWI Group specjalny zespół inżynierski identyfikowany w organizacji poprzez tajemniczo brzmiący symbol OTE.

Akustyka zawieszenia jako wyznacznik komfortu
Ruch każdego samochodu nieodzownie łączy się z dźwiękiem i hałasem, a jego nawet „naturalny” poziom może być źródłem zmęczenia, dyskomfortu, a nawet skarg użytkowników pojazdu lub osób w najbliższym otoczeniu. Hałas jako taki jest zjawiskiem subiektywnym. Różnimy się wrażliwością na stukanie, piszczenie, syczenie, lecz wszyscy podobnie reagujemy na zbyt intensywne lub po prostu nieprzyjemne albo niepokojące dźwięki. Każdy z nas wie, czym różni się przejazd starą taksówką od podróży nowym, komfortowym pojazdem. Grupa NVH (Noise, Vibration and Harshness) w Centrum Technicznym BWI w Krakowie zajmuje się optymalizacją charakterystyk dynamicznych projektowanych i produkowanych przez BWI amortyzatorów, w celu uzyskania ich jak najwyższej jakości akustycznej. W istotnym stopniu przyczynia się ona do subiektywnego poczucia wysokiej klasy i wyrafinowania produktu końcowego – samochodu, wyposażonego w amortyzatory BWI Group.

Technologia SARC w nowym Fordzie Bronco
Ford Bronco to kultowy amerykański samochód terenowy, który w nowej odsłonie wszedł na rynek w 2021. Media i internetowe portale branżowe entuzjastycznie zareagowały na premierę, określając wskrzeszoną przez Forda legendę, jako jedną z najlepszych terenówek na świecie, której znakomite zdolności do jazdy terenowej w dużej mierze wynikają z zastosowanego systemu antyprzechyłowego dostarczonego przez BWI Group.
