Arjeplog to niewielkie miasto w północnej Szwecji zlokalizowane tuż pod kołem podbiegunowym, gdzie zima trwa od października do kwietnia, a temperatury sięgają -30C. Pewnie nie wyróżniałoby się niczym szczególnym od innych szwedzkich miasteczek, gdyby nie fakt, że rok rocznie, zimą, ściągają w ten rejon zespoły inżynierskie reprezentujące największych producentów samochodów i właścicieli technologii, aby testować swoje produkty w skrajnie trudnych, arktycznych warunkach. W tym roku w Arjeplog nie zabrakło także BWI Group.
Wprowadzenie na rynek europejski oferty produktów z grupy hamulców; zarówno konwencjonalnych systemów hydraulicznych, jak i sterowanych elektronicznie brake-by-wire, uruchomiło w BWI Group szereg projektów, takich jak m.in. testy technologii w warunkach zimowych.
Już w styczniu do Arjeplog pojechał pierwszy zespół, aby zapoznać się z infrastrukturą i zobaczyć tort testowy przygotowany na zamarzniętym jeziorze Ullak. Kolejnym etapem było sprowadzenie samochodów do realnych testów, które dotyczyły hamulców elektromechanicznych (EMB), oraz systemów hamulcowych iDBC1 oraz iDBC2.
Jeśli chodzi o układy zawieszeń sprawdzaliśmy jak w ekstremalnych warunkach radzą sobie systemy zaworowe VRE-1 i FSO i półaktywny liniowy stabilizator SARC.
Wykonano szereg klasycznych testów i prób, które potwierdziły mocne strony naszych produktów, ale także dały odpowiedzi na pytanie, gdzie szukać możliwości ulepszeń. Jak zapewniał kierujący projektem testów zimowych Cedric van Essen, Test Manager z Centrum Technicznego z Paryża, było to dla wszystkich fantastyczne doświadczenie.
W ostatnim tygodniu w Arjeplog miały miejsce spotkania i rozmowy z naszymi klientami, które powinny przynieść owocny efekt w postaci nowych wygranych projektów.
Podczas tych spotkań Centrum Techniczne w Krakowie reprezentowali: Joanna Chmura - Dyrektor Sprzedaży na Europę, Krzysztof Kucharczak - Dyrektor ds. Rozwoju Produktu na Europę oraz Marcin Knapczyk - Chief Engineer od Rozwoju Systemów Samochodowych.